woensdag 2 april 2008

Van internet naar onderwijs: contentcreatie

Onder deze titel hielden Leo Bakker van Kennisnet en Jan Barteling van ROC-i-partners een presentatie. Zij kondigden hierin aan dat er een nieuwe regeling voor web 2.0-toepassingen komt. De regeling wordt 1 april gepubliceerd en inschrijven kan tot half mei. Houd de site van Kennisnet in de gaten!

Nóg een première in deze presentatie: de onthulling van 'Mijn onderwijsspullen', een nieuwe tool van kennisnet waarmee je web 2.0-spullen aan elkaar kunt koppelen, zodat ze via één plek te benaderen zijn. Toen Leo vroeg of dit nu was waaraan behoefte was en wat de indruk van het publiek was, reageerde er niemand. Mijn indruk (die ik toen niet uitsprak, maar nu wel) is dat het veld niet zit te wachten op een 'nieuw platform' voor web 2.0-toepassingen. Als er al behoefte is aan zo'n platform, dan kun je dat veel beter vinden in de formele wereld: de ELO! Ik vermoed dat 'mijn onderwijsspulllen' op dezelfde manier niet zal aanslaan als 'de contentcorner'. Beide zijn goed bedoelde pogingen om te ordenen, maar het eindresultaat daarvan is minder dan dat wat een beetje ELO kan leveren. Dus waarom een nieuw platform gebruiken als de oude schoenen ook nog voldoen? Sorry Leo en Jan! Of denken anderen hier anders over? Reageer dan, want ook Leo en Jan wilden graag een reactie op 'mijn onderwijsspullen'. En ook suggesties voor een andere titel (want dit was slechts een werktitel)...

Read this doc on Scribd: 02 Van internet naar onderwijs

Geen opmerkingen: